onsdag 9 januari 2008

Veckans hund- favorit i repris





Eftersom det nu är mindre än två månader kvar tills vi ska åka tillbaka till Sverige så har jag fått säga till Axel att vi inte kan skaffa några fler djur. Annars skulle han gärna ha både två hundar (en hane och en hona så de kan få valpar) en katt och en fågel. Det är lustigt för Axel har aldrig gillat djur, det har alltid varit Andy som har gjort det. Axel har alltid bara gillat dinosaurier och Spindelmannen och sånt. Det gick t.o.m. så långt att en gång när jag köpte någon leksak eller bok eller nåt med en hund på så sa han -"Tror du jag är Andy eller?". Men nu älskar han djur och vill bo på landet och ha hur många som helst. Hur som helst, eftersom vi nu inte kan skaffa fler djur så föreslog jag Axel om han inte kunde fråga Ambar och Aylin om han kunde få låna deras hundvalp igen tills vi åker hem. Det gäller ju att passa på att ha djur när man bor i hus för snart är vi tillbaka till vår lägenhet på tredje våningen igen. (Ja, jag vet att jag är husfanatiker) De tog max 2 minuter och så var Niki/Mickey/Sonic tillbaka. Axel kallar honom nu för Mickey eller Mickey Mouse igen (ja, han gillar att titta på TV) tydligen har han glömt att han döpte om honom till Sonic. Det spelar ingen roll, hunden lyssnar inte till något namn ändå. Inte som King Kong som kom så fort man ropade på honom. Åh, jag saknar King Kong, trots att han kissade inne och välte ner mina ljusstakar så de gick sönder och åt flera kg mat i veckan.

Inga kommentarer: