fredag 11 januari 2008

Dagens piropo

Jag har faktiskt ingen bra "piropo" att komma med i dag fast jag både var på marknaden och stranden i går. Det bästa jag fick från marknaden var "Que linda!" (Vad vacker) och på stranden hörde jag inga kommentarer alls från någon. Jag såg en jättesnygg (blond) tjej å förbi och ingen kommenterade alls. Det kanske är förbjudet på stranden? Däremot fick jag en artikel från Alexis i Spanien från en chilensk tidning där det stod att alla byggnadsarbetare i Chile kunde få deltaga i en piropo-tävling. Den som skickar in den bästa piropon vinner en veckas semester på stranden m.m. För att uppmuntra byggnadsarbetarna (som om det skulle behövas) så skall 20 snygga tjejer skickas runt på byggnadsarbetsplatserna.

När jag gick förbi en byggnadsarbetsplats i Santiago för ett tag sen fick jag höra denna piropo:

"Hit med en tumstock för att mäta denna bomb, 90-60-90!"

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.