måndag 14 januari 2008

Lördag

Franco hjälpte mig till slut att skruva av ventilen till bassängen. Dessutom satte han upp nätet (insynsskydd) runt trädgården ordentligt. Det blev så bra att jag som en äkta svensk tvingade barnen att äta frukost ute på lördag förmiddag. Efter att ha ätit frukost i kimono tog jag på mig bikini och plaskade lite i bassängen. Sen gick vi till marknaden och köpte tomater (1,30 kg), gurka (1,30 st), meloner (3 för 13 kronor) nektariner (4 kr/kg) bananer, vindruvor och jordgubbar (10 kr/kg). Barnen hade sett någon reklam för senaste leksaken från Mc Donalds så vi tog bussen ner till stan, gick en sväng på strandpromenaden och sen till McDonaldsSan Martin, ett av få ställen här i Viña där jag och Andy smälter bättre in än Axel. Sen gick vi till lekplatsen samt tittade på flyguppvisning över stranden (Chile är inte så inne på det här med miljö...) När flygplanen hade ritat klart sina hjärtan och stjärnor gick vi ner till (den fullsmockade) stranden. Och badade tänkte jag säga men det gjorde knappt ens Axel. Det var nämligen ISKALLT i vattnet, inte alls som i torsdags då det var riktigt ljummet för att vara Viña. På stranden träffade vi Pedro, Tamara och lilla Sofia och satt med dem ett slag. Eller rättare sagt, de satt under parasollet medan jag och pojkarna låg i solen alternativt badade, alternativt byggde en sandvulkan.

Inga kommentarer: