fredag 11 januari 2008

Vad är de när man behöver dem?

För det mesta går det rätt bra att bo själv men då och då så råkar man ut för något som kräver mer (fysisk) styrka än man besitter. En dag var det korken till saften som satt så hårt att jag till slut fick be en granne om hjälp. Och nu är det tömningsventilen till bassängen. Jag har tömt bassängen och tänkte överraska pojkarna med en bassäng full av rent vatten när de kommer hem från dagis. Men jag kan inte lyckas skruva bort slangen så om jag syller på vatten så kommer det bara tömmas. Det brukar alltid stå massa pojkar och hänga utanför mitt hus så jag tänkte att man kunde ju be någon av dem. Men naturligtvis är det helt tomt utanför och de syns inte till någon annanstans heller. Jag ringde Franco för att be om hans hjälp men antingen så sov han eller då vägrade han svara av rädsla för att det skulle vara tía Adela. Var är de när man behöver dem?

Inga kommentarer: