lördag 19 januari 2008

Så kom de. Inte.

I går när jag var på tunnelbanan nästan framme hos Daniela så ringde mobilen. Det var svärmor som sa att mina föräldrar hade missat planet. Mamma hade ringt och pratat med Axel som hade översatt till sin farmor och sagt att de missat planet. Väl framme hos Daniela gick jag in på mailen för att se om jag fått mail från mamma. Det hade jag inte. Ringde till Axel som sa att mina föräldrar hade förlorat planet. På spanska betyder "perder" missa och förlora så han måste ha översatt det till perder till sin farmor och sen "felöversatt" tillbaka. Tack Gode Gud så var Alejandro on-line och kunde ringa till mamma i Madrid. Det visade sig att planet från Madrid kommit en timme sent och p.g.a. detta hade de missat planet från Madrid till Santiago. De hoppades på att kunna flyga dagen därpå. Jag bestämde mig för att återvända till Viña redan på kvällen. Det var lättare sagt än gjort. När jag kom till biljettluckan så sa det att biljetterna var slut. När jag såg riktigt desperat ut fick jag en biljett som någon lämnat tillbaka. Avgångstid 23.25. PÅ terminalen var det så mycket folk att man inte kunde gå. 23.20 kom bussen som skulle ha avgått till Viña del Mar 22.45... 23.45 lycklades jag äntligen komma på en buss och kom till Viña halv 2 på natten.

På morgonen fick jag ett meddelande från min mamma på min svenska mobil där det stod att de klockan halv 5 ska få svar på om de får ställa sig i kö för stand by hos Lan. Annars har Iberia platser på torsdag... Och min pappa ska bara vara här i 2 veckor!

1 kommentar:

Unknown sa...

men herregud vilken röra! och din mamma, vad gör hon i madrid? blir hon underhållen av någon? jösses alltså..