fredag 18 januari 2008

Nu har de åkt

Nu har mina föräldrar påbörjat sin resa. Eller nja, så här var det: Kvart över 2, svensk tid fick jag mail från mamma om att de precis skulle åka, så här skrev hon " Nu åker vi. Hoppas jag. Klockan är 14.15 och Janne har naturligtvis inte kommit än. Jag hade väl helst suttit på flygplatsen nu, och väntat 1 timma på att gaten skulle öppna. Då hade jag ju haft tid att kolla om jag kan köpa parfym i Sverige och få den med mig ut från Madrid, nu får jag ju chansa." Klockan 14.23 kom detta "Fortfarande kvar. 14.25 ringer jag Janne och undrar var han är. Då är han på jobbet!!!!!!!!! Om jag får hjärtatack så får ni anklaga honom för mord."
Jag hoppas de har komit iväg nu, minns inte vilken tid planet skulle gå, känner jag min mamma rätt kommer de ha god tid på sig trots min pappa. Han och Alejandro är precis lika, man måste ljuga om tiden med en halvtimme för att kunna komma hyfsat i tid. Och detta kommer från mig som är ökänd för att alltid komma försent. Fast, jag vet att jag sagt det förut, här i Chile där punktlighet inte verkar anses som en dygd kommer jag alltid i tid, står gärna och väntar 5 minuter innan, lustigt.

Enligt min syster, Sara, som är hemma med 38 graders feber (stackare!) och därför inte kunde åka med och vinka av föräldrarna är de på väg till flygplatsen nu och planet ska inte avgå förrän 17.10 dvs. om två timmar.

Klockan 9.40 i morgon ska mina föräldrar komma till flygplatsen i Santiago, i eftermiddag åker jag till Santiago för att kunna hämta dem i morgon bitti. Hoppas vädret bättrar sig lite innan de kommer, de hade varit roligare att få ta emot dem med sol. Men vad jag har hört om Göteborgsvädret stämmer så är precis allt bättre. Eftermiddagarna brukar ju iallafall vara tillräckligt fina för att det ska gå och grilla och på söndagen tänkte jag att vi kunde åka till marknaden, det är så mycket folk på stranden på helgen. Så kanske det blir stranden på måndag, eller en utflykt till en vingård. På tisdag har jag en vän som fyller år som jag har lovat att fira så det kanske blir lagom att ge sig ut på resa på onsdagen.

2 kommentarer:

Mamma Fräken sa...

Vad roligt för er med storbesök från Sverige. Ha en riktig trevlig helg. Hoppas ni får bra väder. Hälsa dem så mycket! Kram, Christel

Unknown sa...

Vad roligt med besök :-) Det blåser storm inatt, fast det kanske jag inte ska berätta om du nånsin ska komma hem igen.