fredag 4 januari 2008

En snabbis till Santiago

Efter att ha suttit inspärrad med översättningen (den blev klar klockan 1 på natten) hela onsdagen fick jag ett ryck och åkte till Santiago på torsdag förmiddag. Lämnade barnen med "nana" och farmor och åkte i väg. Träffade Alicia, Mauricio och Michel och vi åt lunch tillsammans på en trevlig italiensk restaurang Sen var de tvungna att jobba så jag traskade själv upp på berget St Lucia som ligger mitt i centrum och njöt av naturen och utsikten. Sen åkte jag och träffade German, vi gick till en park ett slag samt drack Chiles "glögg" Cola de mono. Sen åkte jag och träffade Daniela som serverade goda revbenspjäll och ris och så sov jag hos henne. Det var länge sedan jag träffade henne så det var väldigt roligt att ses. Idag drack jag kaffe på en uteservering och gick sen omkring i centrum. Förutom fönstershopping blev det flip-flops och en bikini till mig samt gympaskor till Axel för 40 kronor. Utanför presidenpalatset "La Moneda" demonstrerade kommunister och skrek "Bachelt (Chiles president)=mördare" eftersom en Mapuche (indian) kille blivit mördad av en polis (?). Trots det stillsamma protesterna (det gick att gå alldeles jämte dem utan problem) släpade kravallklädda poliser bort demonstranterna:

Inga kommentarer: