måndag 7 januari 2008

Ångest

I går skulle jag skriva in att alla vår, eller i alla fall min, favorit Chayanne skulle komma till Festival de Viña. Måndagen den 25 februari skulle det bege sig fick jag reda på genom någon hemsida. Men när jag skrev in det i min käcka Google-kalender då fanns det redan en anteckning den veckan. På lördagen. Till Sverige, stod det. Och det knöt sig alldeles i magen. Jag vill inte åka hem. Vad ska jag till Sverige att göra? Jag är klar (nåja, nästan) med mina studier och har inget jobb. Och jag som just börjat få ordning här, har fått det så fint och mysigt. Och trädgården börjar det också bli fason på nu när jag har min bänk. Hur ska barnen som har vant sig vid att kunna gå själva hem till "sina flickor" vänjas vid en 3:a på tredje våningen igen? Och hur ska jag stå ut med två galningar i en lägenhet när jag är van vid att kunna skicka ut dem till bassängen? Vad ska vi bli av ut vår bassäng? Var ska King Kong bli av? Han som har det så bra hos oss, ska han tvingas springa ut och in på gatan när han bor hos Genery (som är Allisons storebror och bor med Axel och Andys flickor)? Jag har så mycket kvar jag vill göra. Platser jag vill besöka, goa människor jag vill träffa, saker jag vill göra. Tiden bara springer iväg. Jag vill sitta på en uteservering i BellaVista, eller ligga på stranden i Reñaca eller gå på marknad. Fast Slottskogen är ju också fint.

P.S. 1: Hoppas tentan gick bra Ale!
P.S. 2: Jag har skrivit 150 inlägg sen starten i augusti.

1 kommentar:

Mamma Fräken sa...

Hejsan!
Vilket fint kort på dig! Jag har inte läst på länge nu eftersom vi inte haft någon dator i huset, så nu var det roligt att uppdateras och titta på alla kort. Ta en dag i taget och njut av stunden! Hoppas det funkar :) Kram på dig