måndag 28 januari 2008

På semester i La Serena (torsdag och fredag)

Nu är vi tillbaka igen efter fyra dagar i La Serena, 40 mil norr om Viña. Vi startade i torsdags och körde upp till stranden i Maintencillo där vi badade ett tag innan vi körde vidare mot Zapallar. I Zapallar (Chiles Marstrand) åt vi lunch(!) vid 6-tiden bestående av grillad fisk (reineta) och sallad för mig och mamma och kyckling och pommes frites för pappa och barnen. Efter lunchen körde vi vidare upp till Los Vilos där vi tog in på hotell över natten. Jag var trött och stannade på rummet och duschade mig och barnen medan mina föräldrar tog en snabb öl/glas vin i baren.
Efter frukosten åkte vi vidare och kom fram till La Serena lagom för lunch vid 2-tiden. Vi åt oss proppmätta av en underbar buffé på en restaurang på stranden och drack oss lite småsnurriga på den medföljande pisco souren. Efter lunch rullade vi ner på stranden där vi tillbringade eftermiddagen. Efter många turer genom stan och längst strandpromenaden fick vi till slut tag i en stuga vid stranden i Coquimbo. Sen skulle vi ta en tur till La Serena centrum men det blev mest att boka en utflykt till dagen därpå. Sen fick vi ta kvällsmat på McDonalds vid halv 10 och en tur till Jumbo för att köpa lite frukost (vi skulle åka innan frukosten serverades på hotellet) och färdkost efter utflykten. Vid 11 tiden var vi tillbaka vid stugan och fick packa inför lördagens utflykt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag vill också ha semester!!

Anna sa...

Köp en biljett! Mamma betalar, du får det i födelsedagspresent.

Anonym sa...

Till Chile?
hehe nja tror det kan bli lite svårt, skillnad mellan att vilja och att kunna.
Får väl skriva mitt exjobb där till hösten istället!