fredag 12 oktober 2007

Ut i långa landet

Jag och barnen ska på äventyr. Vi ska åka till Chillán i södra Chile (se liggande karta längst ner) och hälsa på Mattias, Doris, Andrea och Emil(?). Det ska bli jätteroligt. Vi har pratat om att hyra en stuga uppe i bergen så att barnen kan springa runt i skogen och ha sig. Hade varit skönt om de sprang av sig lite. Ska bli roligt att se lite mer av landet. Sanningen är det att trots att det är fjärde gången jag är i Chile så har jag aldrig varit utanför regionen. Som att vara i Sverige och aldrig lämna Västra Götaland (vilket det i för sig vad länge sedan jag gjorde också...) Det är en lång resa, på vägen dit kommer vi åka via Santiago och jag räknar med att åka hemifrån vid 3-tiden och vara framme i Chillán vis midnatt.

I dag har Axels kompis Sebastían och hans lillasyster varit och hälsat på. Axel tyckte det var tråkigt att aldrig ha någon att leka med så vi skrev brev till föräldrarna till hans gamla kompis Vincente och hans nya kompis Sebastían och frågade om det ville komma och leka. En timme efter att de fått brevet dök det upp. Undra om man kan göra så för sig själv också? Fast vem ska jag skriva till?

Svärmor och Mario har satt upp nät runt hela trädgården som insynsskydd så nu är det bara bassängen som saknas. Och trädgårdsmöbler.

Inga kommentarer: