måndag 8 oktober 2007

En typisk söndag

I dag har varit en typisk söndag i Miraflores. Vi vaknade sent efter att ha kommit hem vid halv tolv från Alejandros morbrors hus. Svärmor kom och hämtade oss och vi tog bussen till "la Feria del uno" (markanden vid busshållplats 1). Vi gick runt en stund, jag köpte strumpor, Axel tittade på leksaker och så köpte vi lite frukt och grönsaker och skaldjur till middagen. När vi kom hem och packat in frukt etc. gick vi ner och tittade på hundvalparna som nu är två veckor. Vid halv tre åt vi lunch hos svärmor allihopa (Clementina, Franco, Axel, Andy, Elsa, Francisco, Francisco jr. och jag), grillat kött, potatis och massa grönsaker. Och glass till efterrätt. Vi var kvar till klockan 6 då jag och Andy gick hem och badade (Andy) och stekte pannkakor (jag). Klockan 7 kom Alejandros moster Gina (Maxis mamma) hem och lämnade Axel. Andy åt 7 pannkakor och Axel 3. Nu sover de båda sött och jag tittar på "Lola" "la telenovela" för dagen på TV.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vad spännande för er att ni äntligen kom iväg på er resa! Det måste vara helt och hållet omtumlande att ha barn och byta system bara sådär. Jag vet ju själv hur svårt jag hade med migsjälv bara! :D
Bor ni i Miraflores Alto eller Bajo? Oavsett så kommer sommaren snart och då är Viña så gött att va i!
Hälsningar och fortsatt lycka till!

Calle Forsell från Sviv

Anna sa...

Hej Calle,

Kul att du hittat hit! Vi bor i Miraflores Alto, nära Lider. Vi måste träffas nån dag! Anna