lördag 6 oktober 2007

Det hjälper att klaga II

I onsdags var jag på föräldramöte i Axels skola (Det är inte klokt vad tiden går fort! Redan i skolan) Bl.a. diskuterades en utflykt de skulle göra till ett marionettmuseum och till Nordiska Biblioteket. Någon klagade på att vissa barn hade med sig alldeles för mycket matsäck, flera drickor och flera påsar kakor. Ordförande föreslog då att det skulle samlas in pengar så att hon kunde köpa en dricka och en påse kakor per barn. Då var jag tvungen att protestera, jag sa att jag inte ville att mitt barn skulle äta matsäck bestående av kakor och coca-cola och att jag bara låter honom ta med juice, smörgås, frukt och yoghurt. Fröken höll med och sa att det var viktigt det jag sa. Så nu ska alla barnen ha med sig en smörgås och juice på utflykten!

Och jag ska följa med på utflykten, den 26 oktober. Lite stressigt datum, dan mellan Andys födelsedag och hans kalas. Men det ska bli jätteroligt! KOrt kommer.

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Det lönar sig alltid att klaga!! :-)
Speciellt om man som du gjorde, klagar på ett sånt sätt att man själv framstår som mycket bättre än de andra, som genast får skämmas en smula.. I love!

Anna sa...

Hahaha

Tyvärr verkar folk i allmänhet här inte tycka att man är en bättre förälder av samma anledningar som vi tycker. Mer om det i en annan blogg?