torsdag 4 oktober 2007

Dålig bloggare

Min mamma säger att enligt Jonas Gardell får man inte kalla sig bloggare förrän man skriver sex inlägg om dagen... så någon bloggare lär jag aldrig bli. Har varit på kvartsamtal för Axel och han ska få hjälp av en speciallärare, han är långt, långt efter sina klasskamrater. Så har jag lovat att anställa en privatlärare som hjälper honom med läxorna. Det är inte tvång från min sida, Axel vill ha hjälp. Han gillar inte att jobba om inte nån sitter jämte honom och hålla honom i handen. Andy har varit grinig och jobbig på sistonde, jag vet inte om det är trötthet, förkylning eller trotsålder.Dessutom är det en omställning att vara hemma med barnen från klockan 2 istället för från klockan 5. Hade en diskussion med Andys fröken i morse, dagis ska öppna halv 8 men hon kommer aldrig förrän vid 20 i så vi står och väntar utanför varje morgon.

I dag var jag med Franco på universitetet där han studerar. Det var trevligt att få se hur det var (väldigt olikt Handels) och få träffa hans klasskamrater och tjejen han är kär i.

Långsamt, långsamt börjar vi få ordning här. Axel och Andy har fått låna en våningssäng av en morbror och Mario skulle titta på ett kylskåp i morgon. Fåtöljer och soffbord är beställt, kommer senast på måndag är det sagt (man vet ju inte vad det kan innebära här).

I morgon ska vi till Valparaiso och äta pizza hos Carolina och Fernando igen.

Temperaturen och vädret här är minst sagt omväxlande: på morgonen är det kallt och fuktigt med så mycket dimma att man knappt vågar gå över vägen för att lämna Andy till dagis. Sen kan det bli 20 grader så man tar av sig till t-shirt för att genast mulna på igen, och så håller det på.

Många har frågat efter bilder på huset och trädgården så här kommer det:

Pojkarnas rum:


Axel väntar på skolbussen (som man kan se i bakgrunden):



Axel och Andy spelar fotboll i trädgården:

Andy och jag i trädgården:

Inga kommentarer: