tisdag 23 oktober 2007

Mañana mañana-det smittar

Jag är ju i Chile för att skriva uppsats, inte för att ha semester. Det är lätt att glömma ibland. Alejandros kompis Marco retas med mig och säger att jag är precis som de och att jag är här bara för att slöa. Från dagen innan vi åkte till Chillan till igår hände det oerhört lite med min uppsats. Jag har inte hört ett ord från min handledare sen vi kom hit. Utan piska är det lätt att göra annat. Men nu har Alicias kompis Michel lovat att peppa mig. Jag måste skriva minst en sida om dan och rapportera detta. I går kväll satt jag och skrev, med huvudvärk, och fick min sida klar och kunde via msn rapportera att jag klarat av dagens sida klockan 11 på kvällen. Så nu ska jag ta tag i uppsatsen för att slippa sitta i kväll. Maria kommer när som helst för att städa så jag kan inte med annat än att jobba på flitigt. Luther ni vet.

Inga kommentarer: