fredag 12 oktober 2007

Mer om priser

Vissa saker är skrattretande billiga. Jag går till närmaste presentaffär (det finns affärer precis över allt) för att slå in en bok till Andrea och köpa stift till mina blyertspennor. Jag tar med mig en 1000-pesos sedel (14 kronor) samt 300 pesos i mynt. Jag köper ofta saker i denna presentaffär, barnens skolmaterial, Maxis födelsedagspresent, godis, de bytte dragkedjan i mina jeans för 1000 pesos och för att slå in paket. Stiften till pennan kostar 150 pesos dvs. 2 kronor. Paketpappret kostar 100 pesos och då har hon slagit in det samt satt på en vacker egentillverkad rosett. Totalkostad inköp: 250 pesos eller lite mer än 3 kronor.

1 kommentar:

Mamma Fräken sa...

Hejsan!
Ja, riktigt billigt! Det kan man inte säga att det är här hemma. Då är det roligt att handla förstår jag. Hoppas allt är bra! Kram, Christel