fredag 28 september 2007

Vad har vi gjort idag?

Axel har tappat en tand till så nu saknar han två i underkäken. Han tycker det är jobbigt med skolan med att läsa och skriva och nu måste jag träffa hans fröken på måndag. Andy har varit förkyld och lite trött och grinig idag. Han åt dåligt på dagis, innan har han ätit som en häst.

Jag var på marknaden i morse, köpte nya gardiner, en klocka som inte funkade, en vas och blommor, musslor, koriander och ají. Så har jag beställt stolar eller fåtöljer eller vad man ska kalla det och ett soffbord. Jag vill ha iallafall okej saker under tiden jag är här även om jag köper det billigaste jag kan hitta.

Maria (mitt nya hembiträde haha, hon heter t.o.m. som mexikanska hembiträden i amerikanska filmer) har varit här och städat idag samt lagat god soppa på musslorna och pebre och passat barnen. Jag har jobbat på med min uppsats, kändes bra. Det är faktiskt roligare än det låter (ja, jag vet att jag är knäpp.)

Alejandros kusin är ute och vänstrar... Bäst att inte berätta vilken av dem. Hon tyckte att hon gått kunde göra så för "så gör männen".

Nu ska jag packa barnen matsäckar innan jag går och lägger mig. I morgon ska vi åka till Santiago. Om Gud vill, som de säger här.

1 kommentar:

Ingrid sa...

Wow... Ett helt annat liv! Låter så härligt. Synd om Axel bara. Hälsa pojkarna från oss, Johanna och Jossan längtar efter er (se min blogg senare idag)

Hur har du det?