måndag 3 september 2007

Upploppet

Efter en hektisk helg med två barnkalas och ett dop är det plötsligt bara några futtiga dagar kvar tills vi ska åka. Fortfarande mycket kvar att plocka undan och så städningen så klart. Dessutom vill folk träffas. Denna vecka ska jag försöka träffa Ingrid, Linda, Aurora, Janett, Åsa och Tanya. Och på fredag ska vi ha avskedsmiddag hemma hos Mamma och Pappa. Så på torsdag ska vi försöka vara i det närmaste klara och så fall städa det allra sista på fredag.

Dessutom så är det lite småsaker kvar att handla. Nya tandborstar, kanske en tröja att ha med som ombyte (har packat ner alla andra...) och presenter. Dessutom så funderar jag på om barnen inte skulle ha nya skor att åka i. Kommer inte att köpa så mycket presenter. Har köpt några småsaker till barnens kusin, Francisco, men till de andra blir det nog bara lite svensk choklad. Det är så dyrt att handla här och tar så mycket plats. Hellre bjuder jag ut dem på middag där eller något liknande. Ska köpa en påse skorpor till Alica. Och ett smycke till min svärmor. Och kanske något till Daniela...

Ska träffa Ingrid efter jobbet. Våra respektive tar hand om respektive barn så det blir bara vi och en nydöpt Leo. Hoppas hon är sugen att springa runt och shoppa för jag har då inte tid att sitta still...

Inga kommentarer: