fredag 21 september 2007

Festerna är slut

Vårt hus!
Nu börjar vardagen. Flaggorna har flaggat klart, allt kött är uppätet, chichan är urdrucken och cuecan har tystnat. Axel har börjat i första klass på sin gamla skola med skoluniform och allt. Andy har börjat på dagis på andra sidan gatan. Båda börjar 8.30, Axel slutar 13.40 och Andy kan vara kvar till strax efter 2. De verkade väldigt nöjda båda två. Det första Axel sa när jag kom och hämtade honom var :Varför slutar det så tidigt? F.o.m. i morgon kommer han att åka skolbuss.
I dag har vi fått Internet, kabeltv och telefon. Vårt nummer är 00 56 322 12 16 12 om någon vill ringa oss. Med Bredbandsbolaget, Tele2 och Skype kostar det bara 17 öre i minuten!

Daniela har varit och hälsat på, jätteroligt att ses igen efter mer än 2 år. Fernando, en kompis till Alejandro som tidigare bodde i Majorna ringde och bjöd mig att komma och hälsa på på deras pizzeria i Valparaiso. Gissa om barnen kommer att bli överlyckliga när det vankas pizza till middag! Jag försöker verkligen skriva men eftersom jag är onlinemessenger så har jag 4 samtal på gång och lyckas inte skriva många ord.
Pojkarnas hund försvann efter bara några timmar och har inte synts till sen dess. Jag har lovat dem en ny men ännu har ingen dykt upp (tack och lov!).

Nu måste jag gå och lägga mig, klockan är halv 12 och jag måste upp vid 7 för att få barnen till skolan. Sen sak jag gå på aerobics.
Nu kommer jag att skriva mer eftersom jag har dator hemma. Så mamma kan sluta trakassera min stackars syster...

Inga kommentarer: