lördag 15 september 2007

Drakar, grillfest och dans


På tisdag är det Chiles nationaldag. Det märks. Överallt är det fullt av flaggor och det spelas cueca överallt. Barnen har festliga avslutningar i skolan och många är klädda i traditionella klädet. Jag har köpt drakar till barnen, vilket också är typiskt för september. I går kväll när grannarna kom hem efter att ha varit på invigningen av det officiella firandet så fick de för sig att ha grillfest. Så vid halv tolv knackade Sandra på och sa att jag var välkommen in och grilla. Sen bjöds det på kött, korv, pisco och cueca hela natten. Jag och Alejandro gick faktiskt en kurs i cueca (som är Chiles nationaldans) för många år sedan och Sandra hade friskat upp mitt minne under eftermiddagen så jag kunde dansa efter lite pisco, både med svärfar, Maxi och tío Cesar. Kanske inte lika bra som Sandra men bättre än vissa andra. Roligt var det i alla fall.

2 kommentarer:

Sannasmamma sa...

Vad mysigt ni verkar ha det! Imån ska vi på ul, glöm inte att kolla in resultatet :-)

Ingrid sa...

Berätta meeera!!