lördag 1 september 2007

Tack för all omtanke

Nej, jag skojar inte. Vi har fått återbud på riktigt. Eftersom ni oroar er så (tack snälla!) så får jag väl berätta vidare. Jag hann inte förut, skulle på 6-års kalas till Axels bästa kompis Marko.

Jo. alltså jag och Tanya befann oss på Göteborgs Operan och såg Aurora i genrepet av Faust när detta SMS anlände (i pausen alltså). Inte jättekul att sitta och tänka på under akt 2 och 3. Denna gång ville jag inte kontakta några utvalda via Blocket och vänta utan satte in en annons när jag kom hem vid halv 12 på natten. Klockan 7 på morgon började jag och Tanya jobba igen (vi har haft mycket att göra med utskick av månadsbrev till våra aktieägare) och vid 8.30 publicerades annonsen. När jag tog bort den på eftermiddagen hade jag nog fått 40 svar. Jag ringde upp en, en förmedlare som sökte en lägenhet till en konsult på Astra Zeneca och hans fru och 4-årige son. På lunchen cyklade jag hem i ösregnet och visade dem lägenheten och nu är det uthyrd. Igen. För fjärde gången.

Senare kom det ytterligare ett SMS från tjejen: "Hej fick du mitt meddelande igår? Jag har hittat två tjejer som är intresserade" Jag svarade att vi föredrog att sköta detta själva och då hade hon fräckheten att svara: "Oki finns det någon möjlighet att få tillbaka något av pengarna?" Jag skickade ett mail (jag tycker inte SMS är någon lämplig kommunikationsform för sådana saker) och skrev lite syrligt att de skrivit på kontrakt och faktiskt inte kunde komma ur det och att 5000 kr skulle vara billigt sätt att komma undan och att de kunde få tillbaka 2000. Fick ett ganska surt SMS tillbaka men jag stod på mig. Efter att ha cyklade hem i ösregn var jag inte särskilt blödig längre. Och dessutom visste hon ju faktiskt hela historian bakom och hur angeläget det var. Och så är jag ju faktiskt nästa klar jurist, pacta sunt servanda... Tycker ni det var hemskt gjort?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejjar på dig!
Kram Nina

Anonym sa...

Helt rätt!!!
Jag gillar inte när de först säger att man kan behålla pengarna för att sen endå försöka få tillbaka dom.

Ett kontrakt är ett kontrakt dessutom.

Hoppas ni nu kommer iväg utan några mer bekymmer