fredag 7 september 2007

Sista inlägget från Sverige?

Det här blir sista inlägget jag skriver från Sverige. (Om jag inte lyckas blogga från Landvetter förstås...)

Har tagit avsked av mina vänner (förutom Ana som ska komma och hämta kläder till Emilio om en stund) och av mina arbetskamrater. De hade köpt tårta samt jordgubbar till mig som äter GI-mat. Och Tanya bjöd på sallad till lunch. Lägenheten är tömd och städad tack vare Tanya (puss, älskling!). Golvet förhoppningsvis torkade och lackade och bör stå och torka i detta nu.

Håller fortfarande på och bråkar med 3. Killen som sålde telefonen till mig har slutat men har pratat med hans chef. Det är inga stor pengar det rör sig om, tvärt om, men jag hade verkligen räknat med att kunna gå av planet, köpa ett kontantkort och ringa Daniela med en gång. Dessutom gillar jag min telefon och kan den så jag hade helst haft den i Chile också.

På tal om Daniela (som tidigare har bott i Sverige) så fick jag ett mail från henne idag där hon bad mig ta med te, pepparkakor och lingonsylt... Jag är beredd att göra nästan vad som helst för henne så det är klart jag gör det men väskorna är redan sprängfyllda...

Ringde svärmor och fick henne att ta kontakt med kvinnan som vi vill höra av. Inte för att det hjälper egentligen, jag kan inte ringa svärmor (antagligen) igen pga tidsskillnaden men det känns ändå tryggt om hon har pratat med henne.

Nästa gång jag skriver så befinner jag mig i Chile. Känns konstigt. Vi hörs!

P.S. Har pratat med tre igen. De kan tydligen inte heller låsa upp telefonen ännu, koden som gör detta finns tydligen inte. Kundtjänst sa att möjlighet finns att utländska kort fungerar ändå. Slipper iallafall abonnemangsavgift under tiden jag är borta. D.S.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer du hem snart...?
;-)

Ha en underbar resa!! Kram/i

Anonym sa...

hej anna!!
Fan, jah han aldrig ta farväl och önska dig lycka till nu, en ese pais maravilloso te trataran muy bien. Hoppas vi!
Önskar dig all lycka i världen med dina pojkar. Hör av dig, så jag vet att du mår bra.
Besos y abrazos....Claudia (från FL)

Sannasmamma sa...

Men hallå, nu måste du ju skriva nåt!!!