fredag 28 december 2007

Skitväder

Ni tror säkert att vi har det jättegott här, badar och solar varje dag. Så trodde jag också att det skulle vara, sanningen att säga så sa jag till Axel i september att "nu kommer det inte regna igen förrän till hösten" (april). Tji fick jag. Det har varit närmast svensk sommar i Viña i år. Visst, vi har haft många fina dagar också, i går var det jättevarmt och jag köpte en bänk till trädgården och solstolar men idag är det mulet och tråkigt igen. På julafton lär det ha duggregnat här på natten vilket är jätteovanligt. När jag var här i december 2000 var det sol VARJE dag och när mina föräldrar var här i november 2001 var vi på stranden massa gånger och i år har jag varit på stranden cirka 4 gånger totalt. Hoppas verkligen att nästa år blir bättre. Måtte det bara bli sol i januari när mamma och pappa är här.

Inga kommentarer: