måndag 31 december 2007

Nu har värmen kommit

Kanske för att stanna? Det vore ju trevligt, inte minst för mamma och pappas skull även om mamma försäkrade att inget kunde vara sämre än Göteborg i december sist jag pratade med henne. Nu är det mindre än 3 veckor tills det ska komma och hälsa på! Med djungelvrål och julmust och Amelia... men nu var det vädret det skulle handla om. Visst har det varit fint väder ett bar dagar tidigare (det vittnar ju inte minst korten från bassängen om) men igår var det första dagen jag låg i trädgården i bikini. Man får ju inviga nya solsängen. Naturligtvis brände jag mig överallt, särskilt på magen som inte var van. Så nu ser jag ut som jag har en vit, ganska tantig, bikini på mig jämt. Inte så snyggt kanske Idag var det ännu varmare och vi åkte till stranden i Reñaca, jag Axel, Andy och låtsasstorasyster Ambar. Trots att det var badförbud (det är det nästan jämt) lyckades vi iallafall blöta ner oss helt i de höga vågorna. Den som bestämde att Stilla havet skulle heta så var ungefär lika smart som det som kallad Grönland för Grönland. Fördelen är att det alltid, som Kon-tiki bevisade, blåser mot land. Nackdelen med det är förstås att så fort man rör sig så kommer det typ ett kilo sand på de som ligger högre upp på stranden. Vi byggde sandslott också, det var roligt. Efter lunch badade vi i bassängen, jag är röd och har ont, inte allt för smart direkt. Jag behöver köpa en ny bikini (eller baddräkt). Min är inte bara tantig, den är urblekt och trasig också. Kanske nästa år...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag kan meddela att det är SOL idag, och igår!!! Iofs 2 plusgrader, men man kan inte få allt.

Unknown sa...

jaja, det är såklart inte srdjan som skriver till dig utan hans fru.