måndag 24 december 2007

Fint besök (Tillbaka i träsket)

Min kompis Anna har alltså varit och hälsat på från Santiago med sina barn Salvador, 6 år, och Samuel 3 år. Det har varit underbart att ha dem här även om det naturligtvis är intensivt med 4 (7) barn. Tyvärr har vi haft lite otur med vädret men eftersom de kommer från den stekheta huvudstaden så tyckte de nog inte att det gjorde så mycket. De kom i torsdags eftermiddag och på torsdagen var vi här hemma, gick på lekplatsen och åt korv. På kvällen (natten) drack vi 4 kannor mojito med (viss) hjälp av två grannpojkar. På fredag gick vi till Quinta Vergara som är en stor park i centrum, åt lunch på stan och lekte sen i vågorna. Pojkarna, särskilt Andy, vätte ner sig helt trots badförbud och jag var våt upp till skrevet trots att jag hade jeans på mig eftersom jag fick springa efter Andy i de höga vågorna. På lördagen var vi hemma, pojkarna badade i bassängen och så åt vi lunch innan vi följde dem till stationen. En underbar nästan helg!

Inga kommentarer: