söndag 16 december 2007

Jordskalv och tjuvar

Allt är inte bra här. Idag var det ett riktig kraftigt jordskalv, så att jag skrek till och blev rädd och det varade en lång stund så att jag hann hämta barnen och ställa oss i dörröppningen. Sen kom det några småskalv efteråt också men det kände inte jag av. Det var första gången jag kände ett så kraftigt skalv, de jag har känt tidigare har mer varit "vad var det?" men det här gick inte att ta miste på. Fast Axel märkte ingenting.... Sen skulle vi gå till lekplatsen och spela lite fotboll med Franco och när vi skulle hämta fotbollen var den borta och när vi höll på att leta så inser jag att Andys nya cykel också var borta, någon hade stulit dem. Vi har mur runt vårt hus men på framsidan är det bara ett staket så är lätt att klättra över, igår t.e.x. klättrade en kompis över för att knacka på då vi inte öppnade. Och naiv som jag är så har jag låtit sakerna vara ute på natten eftersom King Kong sover i förrådet. Sakerna var väl inte hela världen, det var ingen dyr cykel och Andy använde den ändå inte men väldigt otäckt att någon går in och stjäl.

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Sabla latinos... att de vågar stjäla era grejer när ni har både skinskalle och kamphund!! Vad är det som krävs eg? Vaktlejon?

Anna sa...

Hahaha!

Sannasmamma sa...

haha, ingrid har rätt, hur vågar dom?

Anonym sa...

Chilenos ladrones hehhehe,