fredag 7 december 2007

Julklappar

I dag har jag varit och köpt julklappar. Samt ätit lunch med Evelyn. Det är inga små saker pojkarna önskar sig (och inte få heller). När jag var klar fick svärfars plastdotter Jessica hjälpa mig att bära sakerna till taxin, annars vet jag inte hur jag skulle kommit hem. Saken var att jag köpte en gummi-gunghäst till (mest) Andy och den tog ju en del plats. Samt en riddarborg, en elefant, en drake, ett spel, 4 koppar och en bricka... Jag tog inte taxin där jag brukar ta den, utanför Lider, utan på ett annat ställe och det var första gången jag åkte taxi med taxameter här i Viña. I Santiago kör de alltid med taxameter men här har jag alltid åkt på fast pris, 3500 pesos från köpcentret och hem. Det blev "jättedyrt" att åka med taxameter, 5000 pesos (65 kronor) fast föraren prutade med sig själv från 5400. Det var en trevlig chaufför för övrigt, hade bott 20 år i Schweitz och varit gift med en schweitsiska, en fransyska och nu med en italienska.

Inga kommentarer: