måndag 27 augusti 2007

Uppsats..ja...


Jag ska ju inte bara sitta i solen eller dricka drinkar vid poolen. Anledningen till att jag ska till Chile (eller i alla fall finansieringen) är ju att jag ska skriva min tillämparuppsats. Arbetsnamnet är "Komparativ analys av frihandelsavtalet USA-Chile och Associationsavtalet EU-Chile". I slutet av förra terminen träffade jag min handledare Per Cramér, Professor i Internationell rätt. Egentligen ville jag inte ha honom som handledare, inte för att han inte är trevlig, för det är han, utan för att han har rykte om sig att vara svår att få tag i och för att jag endast fick B (Godkänt) på hans kurs "Regulating International Trade". Hur som helst, på detta möte bestämdes det (han) att jag måste jobba ganska mycket med uppsatsen över sommaren för att ha idén klar tills idag; frågeställningar, metod, filosofi (?) etc. I dag ska jag träffa honom. Inte ETT ord har jag skrivit, huvudet är helt tomt, jag kan inte tänka en vettig tanke, kan inte ens slänga ihop lite blahablaha för att låtsas att jag åtminstone försökt men misslyckats. SKIT!

Inga kommentarer: