söndag 26 augusti 2007

Packa, slänga, spara

Man har så mycket skit. Fast det bara var två år sedan vi var i väg sist och tömde hela lägenheten så är det alldeles fullt med saker överallt. Husgeråd, lakan, teckningar, kläder, skolanteckningar etc. etc.

I flera dagar har vi slängt, ställt upp på vinden och packat i resväskor. Mamma fyllde hela bilen med saker som skulle slängas. Åtminstonde 7 papperskassar med saker står och väntar på fattiga barn och Alejandro har nog burit upp 5 kubikmeter saker på vinden och mer ska upp. I klädkammaren står massa mer saker som ska slängas och jag har slängt fler leksaker än de flesta barn i världen äger. 2 av 3 resväskor är packade, fulla med kläder, prick 20 kg var (jag vet att jag kommer knö ner ytterligare kg i ytterfacken). Den tredje har jag tänkt stoppa lakan och lite köksgrejer i och allmänt "bra att ha saker". Barnen måste ju ha med sig några böcker på svenska, leksaker och så tänker jag att det kan vara bra att ha gardiner hemifrån så att nåt känns välbekant. Plus att jag på så sätt slipper köpa. Fast det kanske är slöseri med dyr plats? Alla kläder är tvättade och det som ska med är packat så nu får vi ha fula kläder i två veckor, haha. Alla lakan är också tvättade och sängarna bäddade med lakan som vi kan slänga på morgonen innan vi åker.

Så ska man ju leva i detta kaos också. Ha på sig fula kläder går väl an men när man ska riva morötter till pannkakssmeten och umtäcker att man packat ner rivjärnet? Det blir nog bra till slut...

Inga kommentarer: