lördag 25 augusti 2007

Bostadsletandet går vidare


Jag blev så besviken i går så jag fick sluta skriva. Jag hade verkligen hoppats på att få hyra ett hus som ägs av en släkting till en bekant. Stort, billigt, fint, granne med Axels skola. Men så fick vi till svar att de ville sälja och inte var intresserade av att hyra ut. Ska dock skicka iväg ett mail och berätta vem jag är och erbjuda dem lite extra betalt ifall de inte får sålt och kan tänka sig att hyra ut. Hade varit perfekt.


Ett annat hus vi har tittat på ligger i samma område (en stadsdel som gränsar till den min svärmor bor i) och har en underbar trädgård. Huset är sådär men trädgården är stor och grön med vindruvor och citroner! Egentligen vill de också bara hyra ut under mars-december och sen ta drygt 200 kr/dag under januari och februari men Alejandro tror att det är förhandlingsbart. Förresten inser jag precis att det är mindre än vad jag hyr ut min lägenhet för. Kanske ska prata med mina föräldrar (mest min mamma) somkommer vara där med oss under halva januari samt februari och se vad de (hon) tycker...


Har mailat MASSA människor utan att få svar. Eller så får man svar och så lovar folk att skicka foton men... mañana, mañana...


En mäklare jag faktiskt fick svar från skrev (ungefär, det stod ju på spanska):


"Jag har en jättefin lägenhet till er, 3500 kr, fint område. Möblerat uthyres helt år."


"Okej, tack" skrev jag. "Var ligger den? Är de intresserade av att hyra ut under 6 månader? Hur många sovrum är det? Är det inhängnat område?"


Till svar fick jag: "Den ligger i en ganska nybyggd fastighet. Mycket säkert"


NU började jag bli lite arg (jag har väldigt hetsigt temperament, tyvärr) och skrev:


"Hej, Kan Ni vara vänlig och besvara mina frågor. Jag vill veta var lägenheten ligger. Jag känner väl till Viña del Mar och vill veta var den ligger. Vidare måste jag få veta hur många sovrum dom finns och om den ligger på inhägnat område och vad som finns där; grönområden, pool?"


På detta har jag ännu inte fått något svar.


Svärmor är beviken på att vi inte ska bo hos henne. Som det ser ut just nu så slipper hon vara det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen! Men du ska ju åka ner ensam med era kids... å vill hyra ut er lgh i Gbg...var ska din man bo då då?? Han kommer ju inte ner förrän senare om jag fattat allt rätt.
Kram Nina, timmerbacka.se