söndag 5 april 2009

Trevliga förberedelser och andra

På onsdagen ägnade jag mig åt det trevligaste med att åka bort- att träffa vänner. Fördelen med att åka bort långt och länge är att alla ens vänner "måste" umgås med en innan man åker. Man borde ständigt säga till folk att man ska resa bort eller flytta så vore livet mycket roligare. Men, vänta! Det är ju så jag fått My att träffa mig en gång i veckan det senaste året... Efter att det känns som om jag inte träffat nån på år och dag så lyckades jag träffa tre (!) vänner under onsdagen. Visste knappt att jag hade så många. Först var Åsa och jag och fikade, eftersom det var första april och premiär för uteserveringar och fantastiskt väder så satt vi ute med våra kaffe och gick sen en promenad i Linné/Haga. Efter det så gick jag till kontoret och hämtade Tanya och vi simmade våra drya 1000 meter. Sen hämtade jag upp barnen i stan och träffade MyICA. Vi åkte hem och åt middag, drack vin, tjatade som vanligt och tittade på Greys Anatomy. En perfekt avslutning på en underbar dag.

På torsdagen var det dags att ta tag i mindre trevliga förberedelse. Fick barnen att städa ut två stora papperskassar med saker ur sitt rum. Inte klokt vad PMS kan göra med folk...

2 kommentarer:

Anonym sa...

O vem fan ska se till att hålla mitt ego nere nu då? Så långt tänkte du inte? var det för det där på facebook i början av separationen? var det för det där med maten? *snyft* /Tuomo

Anna sa...

Jag klarar allt att hålla ditt ego nere från 5000 mil bort oxå...

Oroa dig inte!