tisdag 21 april 2009

Sista veckan i Sverige

Så är det nästan sista veckan i Sverige. Alla sex (6) resväskorna är packade, återstår bara något kilo i en för att lägga ner de allra sista kläderna som inte är tvättade än. Har delat upp "rummen" i lägenheten per dag så att jag ska städa ut ett utrymme varje dag. I går var det vardagsrummet, i dag klädkammaren. Tanken är att jag ska flyttstäda till helgen och sen bo hos mamma och pappa ett par dagar. Som tur är så har jag världens bästa föräldrar, de inte bara låter oss bo där de sista dagarna och kör oss till flyget, de har dessutom barnen några eftermiddagar nu så att jag kan fixa det sista! I helgen kommer min syster Sara och min kompis My och hjälper mig att städa. Tack gode Gud för alla snälla människor.

Gör mina sista dagar på jobbet nu, håller på att lämna i från mig "mina" klasser till deras nya lärare. Det känns väldigt bra att jag får göra det under en hel vecka när vi går parallellt. Försöker släppa taget även om det är svårt. Det positiva är att klassernas nya lärare är duktiga, engagerade och trevliga kvinnor. Det är med lätt hjärta jag lämnar över "mina" elever till dem. Eleverna kommer att få det jättebra och jag hoppas verkligen att Annica och Annelie kommer att trivas!

Patricio letar fortfarande hus. Kanske borde kännas lite oroväckande så här veckan innan avfärd men hemma hos min kompis Anna står sängarna redan bäddade till oss så det är inte så illa som det verkar. Även om jag jättegärna bor med Anna och hennes pojkar ett tag så är det klart att man vill ha ett hus och komma i ordning så fort som möjligt. Inte minst med tanke på att Axel måste börja skolan och de bor på andra sidan stan mot där vi (och med vi menar jag, som vanligt, Patricio) letar hus. Nu ska jag skriva klart ett omprov i historia.

Inga kommentarer: