söndag 26 april 2009

Dåligt med bloggade

Jag vill be alla om ursäkt för att jag har bloggat så dåligt på sista tiden. Särskilt tråkigt är det för mina elever som varit inne på bloggen (Malek) och inte hittat ett ord om sig. Jag har haft fullt upp med flyttstädning och annat. Tack vare min syster Sara samt My och Dennis är nu flyttstädningen klar (så rent har det inte varit i min lägenhet sen farmor Anna dog 1988). Ett stort och varmt TACK! Nu är vi inkvarterade hemma hos mamma Lena och pappa Janne, tack även till dem för att vi får bo här!

I fredags var det sista dagen med alla mina goa elever, jag saknar er redan! Som bekant så kramar muslimer inte en person av andra könet men jag stal några kramar av smågrabbarna ändå. De stora fick jag nöja mig med att skaka hand med. Flickorna kramades desto mer, minst en kram per liten och två per stor blev det. Jag fick presenter också! En brosch och ett bokmärke av Isra och glaspyramider av Asmaa och Khadija. Jag vet inte om de tänkt på det men för mig var det oerhört roligt att det var just pyramider, det var nämligen vad en av det första historialektionerna vi hade tillsammans handlade om.

Det har varit väldigt roligt att få arbeta med alla duktiga, trevliga och engagerade lärarer. Tack för all hjälp från alla, särskilt Ramón och Sofia förstås, och till alla för att ni fick mig att känna mig så välkommen. Tyvärr fick jag aldrig ta farväl av Memnuna. Så "Hej då Memnuna, ha det bra!"

Inga kommentarer: