måndag 13 april 2009

Långfredagen...

...blev verkligen lång. Vaknade klockan 6 på morgonen och satte igång med att städa och packa. Hade fått låna en våg av mamma och pappa så jag packade färdigt tre väskor på exakt 23 kg. Från klockan 8 så hade jag tvättid så dagen gick mest åt till att tvätta och stryka. En timme tog jag mig ledigt och gick en promenad i Slottskogen i det härliga vårvädret. Sen var det bara att fortsätta, packa, stryka, kläder att åka i, kläder att använda sista dagarna och slänga, saker att ställa upp på vinden, vilka skor ska med och vilka ska slängas...

Kvällen blev betydligt trevligare, sushi och coca-cola med Ingrid!

Resten av påsken har jag varit på landet, umgåtts med familj och släkt. Härligt väder, god mat och trevligt sällskap! Träffat mormor Eira, moster Marie och kusin Gustav för sista gången innan avfärd. Fick ett jättefint (precis min stil!) armband av ovanstående samt moster Ann med familj och kusin Victor i examenspresent.

I kväll bär det av hem till stan igen, nu måste jag börja röja bland barnens alla miljoner leksaker.

Inga kommentarer: