onsdag 8 april 2009

På is

Just nu ligger förberedelserna bokstavligen på is, vi är i Orsa och åker skidor. Det är jätteskönt att få en paus från packande mm. Välbehövligt. Fick ett mail från Cecilia i Santiago som berättar att det bara är en timme från där de bor (La Reina) till skidåkning! Låter ju helt fantastiskt, tänk att åka upp till backen för att åka ett par timmar! Jag längtar redan. Efter att inte ha åkt skidor på 14 år så fattar jag inte varför jag slutade, det är ju sjukt roligt.

Fick också mail från Patricios bästa kompis, Eithel, som berättade att de ännu inte hittat något hus att hyra trots många försök.

2 kommentarer:

Becca sa...

ANNA ANNA ANNA! du kanske inte fått mitt meddelenade!? Men allt har löst sig!! Den 5e Maj landar jag i Chile! :D Du anar inte hur lycklig jag är!
Ser fram emot att träffa dig och barnen jätte mycket!
Har du funderat något över din "stämpel-i-passet" resa än?!
KRAMAR Becca

Anna sa...

Hej Rebecca, jag är i fjällen och har NOLL mottagning på mobilen så ingen kan nå mig. Mammas dator och internet fungerar dock så det går bra att maila mig. Åker hem i morgon så då kommer väl alla meddelande... Så roligt för dig! Härligt!!! Men va synd att vi inte kan resa tillsammans. Men vi ses ju där.

Har inte funderat något över "stämpel-i-passet-resa", skulle tro att det bli Mendoza men man vet ju aldrig. Mina barn är chilenska medborgare så jag kan få uppehållstillstånd genom dem på plats.

Vi hörs snart! Kram