fredag 29 februari 2008

Pa vag hem

Som ni kanske forstar av avsaknaden av prickar sa sitter jag pa ett Internet-cafe och skriver. Min mamma sitter brevid och kommenterar nyheterna. Som att en hund blivit uppaten av en orm i Australien eller att det blaste 42 sekundmeter i Uddevalla. Jag hotar med att se till att inte komma med planet om hon inte OMEDELBART slutar beratta om vadret i Sverige. Jag kommer pa manga bra satt att inte bli paslappt pa planet; 1) supa mig redlos 2) skrika "Jag har en bomb" 3) ta pa mig en stor burka och vagra ga genom sakerhetskontrollen.

Anledningen till att vi sitter har och saknar prickar ar att allting ar avstangt i vart lilla grona hus, vi har varket tv, telefon eller Internet. I morgon klockan 9.00 pa morgonen ska vi aka. En granne (de med kylskapen) ska kora oss till flygplatsen. Allting utan det absolut nodvandigaste (korkskruv, en flaska vin, tallrickar) ar nedpackat. Alla saker star i ett horn av vardagsrummet i vantan pa att hamtas och maganiseras. Klockan 2 i morgon gar planet, klockan 6 pa sondagkvall ar tanken att vi ska vara hemma. Peppar, peppar! Vi ses!!!

2 kommentarer:

Mamma Fräken sa...

Välkomna hem till Sverige! Hoppas ni hade en bra hemresa! Kram, Christel

Anna sa...

TACK!!!