fredag 22 februari 2008

I veckan

Mamma och pappa har bett mig blogga så att pappa har något att skriva ut och ta med till mormor nu i helgen. Annars känns det inte så angeläget att blogga om Chile nu när vi nästan är härifrån. Tankarna upptas mest av packning och logistik.

Fredagen började med gympa med "mijitorico" eller "pussgurkan" som mamma kallar honom. Hon anser att jag inte gillar honom för att han är Guds gåva till kvinnorna och inser det men jag tycker nog snarare att jag har svårt för honom för att han anser att han är Guds gåva till kvinnorna. Och för att han behöver en hel gympasal full med hemmafruar för att försöka mätta sitt omättliga ego. Nog om det, utmattad blev jag iallafall. Det har blivit dåligt med gympa denna veckan, "pussgurkan" var sjuk i måndags och i torsdags dök "idrottsläraren" inte upp.

Idag är det soligt och fint och det blir nog stranden, där har vi inte varit sen vi var i Isla Negra förra helgen. Sen kommer Daniela och hennes kompis Lorna (?) och hälsar på i helgen och på lördag ska Alejandros kusin Evelyn m.fl. ha avskedsfest för mig.

Ur veckans händelse kan nämnas att jag var och hälsade på Alejandros kusin (Evelyns syster) Yuvitza och lilla Florencia Fe på BB i onsdags. I går var vi på museum och sen på hantverksmarknad. I tisdags var vi i Botaniska trädgården hela dagen och hade en underbar dag i lugn och ro bland blommor och bin, hundar och ankor och en och annan zombie.

Inga kommentarer: