tisdag 19 februari 2008

Telefontrassel

Jag var tvungen att säga upp telefonen/bredbandet/kabeltv en månad innan jag åker. Problemet var bara att den inte står i mitt namn utan i svärmors. När jag kontrakterade dem hade jag ännu inget ID-kort och därför var svärmor snäll och ställde upp. När jag skulle säga upp tjänsterna så funkade det inte. Svärmor var tvungen att ringa. Det hjälpte inte att jag sa att försäljerskan var medveten om att det var till mig frånj början, att det minsan hade gått bra att ge mig koden för att ringa till mobil och låta mig kontraktera ytterligare tjänster. Nej, inte ens att jag hotade med att inte betala räkningen hjälpte. Så till slut fick svärmor ringa. På henne tjatade de och tjatade, det gick minsan bra att flytta tjänsterna till en annan adress och varför tog inte hon över det? Till slut fick hon tillstånd att säga upp det men hon var tvungen att presentera sig på kontoret. Väl där började samma tjat om. Till slut fick hon i alla fall sagt upp allt med så gott som omdelelbar verkan, den 24 februari kommer de att stänga av både min telefon och min internet. Och kabeltvn men det spelar mig ingen roll.

Inga kommentarer: