onsdag 25 februari 2009

Gamla vänner, och nya.

Något som känns extra roligt med att åka till Chile är att jag ska få träffa så många vänner. Dels har jag mina chilenska vänner och släktingar och dels har jag min vän Anna. Det ska verkligen bli roligt att träffas igen. Och även barnen ser fram emot att träffas. Den senaste tiden har jag också fått nya vänner på distans som jag verkligen ser fram emot att träffa. Jag känner mig verkligen redan förankrad i Santiago när jag tänker på alla planerade träffar. Längtar verkligen efter att umgås med Cecilia, ta ett glas vin med Josefine och kanske träffa Rebecca i Valparaiso. Förhoppningsvis är både Sofie och Nadia kvar när jag kommer ner också. Vad sägs om en riktig tjejfest hos mig? Har jag glömt någon? Välkommen du också!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna! Vilken bra blogg du har!
Jag ser framemot att träffa dig i Valparaiso. Det ska bli jätte kul.

Anna sa...

Absolut! Vi kan åka linbana tillsammans, och äta pescado frito!

Anonym sa...

haha ja det måste vi göra! och titta på lobos marinos i hamnen!

Anonym sa...

Hej!

Jag sökte lite på google med sökorden Chile och CSN och hamnade på din sida.

Får jag vara så fräck att fråga vad du läser/läste som gav rätt till CSN?

Evigt tacksam om du svarar på detta!

Med vänlig hälsning
Maja

Unknown sa...

Låter toppen med tjejfest - det är bokat!!! Kom innan juni bara...;-)) Låter spännande med jobberbjudandet, hoppas det går vägen - och kanske upptäcker du nya dolda talanger och blir en supersäljare!! Ett annat tips är att maila ut till nordiska kolonin, många fruar till chefer på nordiska företag... har du inte maillistan kan jag maila till dig - just let me know!!! Kram!

Miss Baglady sa...

Oj coolt, är du i Valparaiso`?

Där var jag 2004, bodde på avenida Argentina. Gick på la Catolica,

Häftigt! Är det pluggande?

Anna sa...

Hej Maja,

Jag läste juridik i Sverige och var i Chile och skrev min uppsats. Så officiellt för CSN så var jag inte utomlands. Ledsen att jag inte kunde hjälpa dig. Fast studier på de större universiteten i Chile ger i alla fall rätt till CSN. CSN har en lista. Lycka till!

Marielitaa sa...

hejsan såg att du va i Chile... hur är livet där borta.. jag är själv ifrån Chile men jag har bara vart där en gång i mitt liv.. och detta var för 15 år sen.. jag ska åka ner till chile i december 2009 .. och jag känner mig jätte nervös ... =D

Jonas Bergman sa...

Hola! Grym blog, detta är första gången jag läser blog över huvudtaget så ta åt dig! Jag ör gift med en chilenska och är intresserad av att köpa lght i chile ( vina närmare bestämt ). Min fråga är om du har koll på hur det funkar med köp av lähenhet i chile. jag har ingen " rut " men jag har en ok lön här i sverige. Jag har dock hört många olika stories om hur drt funkar. Har du koll , eller möjlighet att kolla upp hur jag kan skulle kunna få ett bra och 100% svar? Tack för din tid och en bra blog