torsdag 5 mars 2009

P. åker hem

Pojkvännen kommer att åka tillbaka till Chile. Redan nu på onsdag är hemresan bokad till. Han har inget mer jobb här i Sverige nu och som det ser ut just nu ser han inte så mycket hopp om att få något utan att kunna språket. Skillnad var det för ett halvår sen när hela Sverige skrek efter hantverkare. Jag tycker det är fruktansvärt att han ska åka så snart, jag behöver vänja mig vid saker långsamt. Själv tycker han att en vecka till i Sverige utan sysselsättning är alldeles för långt. Det måste vara väldigt, väldigt jobbigt att vara i ett land där man inte förstår språket. Som att vara helt ensam, utestängt från allt. Jag är glad och tacksam att han stått ut så pass länge och hoppas att vi ses snart igen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, din stackare!! Måste vara urjobbigt..... särskilt om ni inte vet när ni ska ses igen...hur länge har han varit hos dig i Sverige....
Animo animo... hoppas du kan få ihop det och komma hit snart!!!!

Anonym sa...

åh, det där är jag så rädd för. Om jag skulle ta hit min kille och så skulle han ha så tråkigt och vantrivas och bara vilja åka hem hela tiden utan att säga något till mig..
men det är ju så jävla jobbigt å vara ifrån honom.. vet inte hur vi ska göra när jag åker hem i juli och inte kommer tillbaks förän i december. det blir lixom ett halvår ifrån varandra.. och vi har knappt klarat 3 veckor nu ju. BLÄ.

Anna sa...

Sånt är livet! JAg lider inte allt för mycket, längtar bara tills vi ses igen i Chile.