måndag 23 mars 2009

Konkreta planer

Nu börjar planerna ta form. Tanken är att vi ska åka i slutet av denna månad. Jag håller på att leta biljetter. Hur länge vi ska vara borta är inte bestämt, vi köper biljetter med öppen hemresa. Ännu har vi ingenstans att bo, Patricio letar boende i Chile. Cecilia har eventuellt ett hus att hyra ut, vi hoppas på det (känn ingen press!)

Andy har redan packat sin väska och försöker åka varje dag, med jämna mellanrum tar han på sig skorna och drar med sig sin lilla kabinväska (innehållande leksaker) till dörren för att ge sig av. Axel tar det lite lugnare, han vill fira sin födelsedag innan han åker. Båda hoppas mycket på att få en hund i Chile. Själv har jag fullt upp med pass, uthyrning och packning. Dessutom ska vi åka skidor med mamma och pappa på påsklovet så jag måste packa till det också samt leta fram overaller etc. Ska bli härligt! Har inte åkt skidor på 14 år!!! Att man är så gammal, och då åkte jag ändå själv med kompisar sista gången jag åkte...

5 kommentarer:

Nadia sa...

Saaa kul!
Da kanske vi hinner ses innan vi aker hem i slutet av maj.

Anonym sa...

Vad kul att ni kommer sa snart!!! Da hinner vi alla ganger ses...:-) Vi har borjat fundera pa att hyra ut var lagenhet istallet for att salja....men ar ni pa jakt efter hus i forsta hand...?
Traffade Anna Pfeifer i lordags pa svenska skolan - kul! Vi hors och ses snart! Kram

Anonym sa...

Du vet att det fortfarande är mars va?

Anna sa...

Ja, jag vet att det fortfarande är mars, varför? Har jag skrivit i slutet av månaden?

Jaaa! Det ska bli jättekul att träffa er båda två! Underbart!

Vi är på jakt efter ett hus, ja. Och kanske inte för så lång tid heller. Jag antar att ni vill hyra ut ett tag?

alonso bleck sa...

for att leta hus i chile eller kopa
finns det en bra hemsida

portalimmobiliario.com dar hittar ni fran nytt till andra hand