måndag 2 februari 2009

Resa?

Vi planerar att åka till Chile. Igen. Mest planerar Andy som varje kväll säger; ska vi resa nu? I förrgår ville han vara i Chile i 8 minuter och igår skulle han stanna i 8 dagar. Igår tänkte han och Patricio åka själva för att jag och Axel inte var med på att åka efter middagen. Med tanke på kylan i morse och det prospekt jag håller på med på jobbet så ångrar jag nu att jag inte packade och åkte med.

Jag vill gärna planera saker i god tid (nu skrattar min mamma högt och håller inte alls med, hon anser inte att jag planerar något i mitt liv) och vara helt inriktat på en sån stor sak. Men å andra sidan kan det lätt bli lite ingenting-tid när man har bestämt sig för att åka någonstans. Ungefär som när man slutar bädda sängen för att man ändå ska flytta snart så blir allt meningslöst när man snart ska åka. Även om snart är om ett halvår. Så det är kanske därför jag aldrig planerar saker. Vem vet? Kanske packar vi väskorna efter middagen i kväll och sticker. Fast jag vill nog gärna bli lite friskare först.

Inga kommentarer: