onsdag 22 oktober 2008

TO DO

Jag läser Nadias blogg om allt roligt de hittar på i Chile och tänker att jag ska göra en lista över saker jag vill göra nästa gång jag kommer dit. Annars är jag inte så bra på att hitta på saker, ofta slutar det med att jag njuter av solen på stranden eller i trädgården istället. Men det är ju utflykterna man minns i efterhand. Den bästa utflykten från i våras var nog när vi åkte till Laguna Verde. Det var på måndagen sista veckan och egentligen skulle vi varit hemma och packat men så erbjöd sig Patricio att visa oss Laguna Verde. Så det blev en heldag på stranden i Laguna Verde med sen middag och linbanetur i Valparaiso som avslutning. Den som har tips på bra utflyktsmål får gärna fylla på. Jag börjar med Nadias:

2 kommentarer:

Nadia sa...

Isla Negra och området runt omkring är ju en given favorit!
Jag är egentligen inte heller så bra på att göra utflykter. Blir mest att man sitter hemma eller umgås med vänner. Ungefär som hemma alltså.

Anna sa...

Ja! Isla Negra är jättefint, ytterligare ett ställe dit Patricio tog med oss en av de sista dagarna vi var där. Rolig kuriosa, vinet Isla Negra finns numera på Systembolaget.