tisdag 28 oktober 2008

Patricio

Det verkade som om det fanns ett visst intresse för min JUMBO-historia och vad som hände sen så jag tänkte att jag kunde berätta lite mer. Under tiden jag var i Chile skrev jag inget om Patricio med hänsyn till min ex-man som jag då inte var skild ifrån. Även om vi var separerade så ville jag inte att han skulle få reda på att jag träffat någon genom min blogg.

Hur som helst, dagen efter att jag och Patricio träffades så kom han och hämtade mig 7 minuter över 10. Den som aldrig har bott i en kultur där folk kommer flera timmar försent och "efter 10" tolkas som "någon gång mellan 12.00 och midnatt" eller inte alls. Jag och Mattias brukar alltid skoja att ju fler "sin falta" desstå större risk för att det aldrig kommer att hända. Vi tog bussen till Reñaca, ett fiiiint samhälle strax utanför Viña. Naturligtvis såg Alejandros mamma oss när vi väntade på bussen, och hon hade ingen aning om att jag och Ale hade separerat... När vi kom till Reñaca så var det ganska dåligt väder (jag tror inte att jag skriver så, en oktoberdag i Göteborg...) så vi bestämde oss för att gå längs med stranden istället för att lägga oss på den. Och vi gick och gick, i flera timmar nästan ända till Con Con. Vi stannade på ett gudomligt vackert ställe med turkostblått vatten och utsikt över sjölejonen.(http://ichile.blogspot.com/2008/01/p-ventyr.html) På en bänk vid denna utsiktplats så frågade han om han fick kyssa mig. Vad tror ni jag svarade? Efter det var vi ett par. Vi träffades så fort vi fick en chans mellan jobb (hans) och släktbesök (mest mina). Forts. följer.

Inga kommentarer: