torsdag 29 november 2007

Sushi


I går var jag och åt sushi med Alejandros kusiner Evelyn och Yuvitza. Först gick jag och Evelyn längs strandpromenaden, tittade på smycken som de säljer i stånden och satt och pratade i parken. Sen gick vi och mötte Yuvitza (och magen) och sen gick vi och åt sushi. Det var jätte jätte gott. Jag önskar verkligen att jag hade haft kamera med mig för det var så vackert, en stort träbåt dekorerade med sushi, lax och sallad i alla färger och former. Variationen av sushi är mycket större här än i Sverige men sushiställena är färre. Här finns det sushirestauranter, inte snabbmatsställen som i Sverige. Vi satt alldeles handfallna inför menyn och tog jättelång tid på oss men som tuir var så fanns det färdiga menyer så vi valde en med 41 bitar för 15 000 pesos (knappt 200 kronor). Mums!

Inga kommentarer: