måndag 26 november 2007

Jul i vårt hus


Det här är inlägg nummer 100 för övrigt.

Nu är det mindre än en månad kvar till jul. Julstämning är inte att tänka på när man kan bada och det finns palmer överallt. I lördags var jag på fest hemma hos en familj som hade julpyntat överallt. En jättestor julgran (i plast, det är förbjudet att hugga ner granar) stod och blinkade i vardagsrummet och det hängde strumpor och girlander överallt. Är lite kluven till det där med julpyntandet, egentligen älskar jag julpynt men här med sommar och grillfester har jag ingen som helst lust till det. Men för barnen skull vill jag ändå ha gran och strumpor och allt som hör till. Dessutom skulle jag vilja ha lite pyntad bakgrund till julkorten som jag känner borde fixas inom kort. Just nu håller Axel och Andy på att måla julteckningar med Amber, Aylen och Allison. Det är änglar och ljus och granar i långa banor. Jag kanske ska sätta fram min halmbock iallafall. Och bygga pepparkakshus om det inte är i 1000 bitar. Kram på er!

Inga kommentarer: