onsdag 14 november 2007

Alla börjar på A

En lustig sak med det här kvarteret är att alla barn har namn som börjar på A. Förut Axel och Andy är det Allison, Amber, Aylen, Adam och, tror jag, Aaron. Det finns faktiskt en Oscar också måste jag tillstå.

Jag har varit i Santiago i två dagar utan barnen. Vilken semester! Vår "nana" Mari och Alejandros kusin Evelyn passade barnen. Jag var på biblioteket på Universidad de Chile, åt lunch med Anna och var på ett universitet. På kvällen var jag på bio med Daniela och en kompis till henne och sen gick vi ut till ett väldigt speciellt ställe som ligger runt hörnet från där hon bor. I dag var jag och fikade med Alicias mamma Alicia och var på föreläsning i Internationell Stadsrätt. Det var väldigt trevligt men varmt. Och så Transantiago (kollektivtraffiken) som är ett stort fiasko. Annars är Santiago väldigt fint. Massa gröna parker, mysiga kvarter (särskilt Bella Vista) och lätt att hitta i.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oye,los cabors son todos británicos? jajaja