fredag 26 september 2008

Pisco sour och dröm om Chile

I går drack jag och Nadia Pisco Sour som en övning inför hennes Chile-vistelse som startar om en knapp vecka. Vi pratade Chile också, naturligtvis. Jag blev alldeles nostalgisk och tänkte på de kvällar då barnen hade somnat och jag satt på bänken (som syns på bilden ovan) och drack Pisco Sour i mörkret. Eller den kvällen när Anna och jag satt där i trädets skugga men tända ljus. Eller när vi satt i mörkret i hennes trädgård med bara stearinljus tända så att grannarna säkert undrade om de inte betalt elräkningen. Den kvällen slutade med att vi drack vindrinkar med grannpojkarna ute på trottoaren... Det var tider det!

Patricio tycker att det är trevligare att festa här i Sverige eftersom folk pratar och umgås och hans vänner bara super. Det måste vara något lokalt eller socialt för när jag har druckit alkohol i Chile så har folk alltid umgåtts och pratat och det har alltid varit trevligt utan att någon har blivit full och otrevlig eller påflugen.

2 kommentarer:

Nadia sa...

Tack för piscon, den satt fint och var verkligen god! ;)

Anonym sa...

Tack själv! Det var trevligt att träffas, och tack för de goda muffinsarna som jag behöll ;) Trevlig helg!//A