tisdag 23 september 2008

När ska du åka tillbaka?

Varje vecka får jag frågan om när jag ska åka till Chile nästa gång. Många, främst min mammas vänner, verkar inte tro mig när jag säger att det kommer dröja. Eller så har vi bara inte samma tidsperspektiv. "Dröja" innebär för mig att jag inte kommer åka inom ett halvår i alla fall. Men visst längtar jag tillbaka. Och visst skulle jag vilja åka. Särskilt nu när det har varit helgdag och festligheter. Och när jag läser andras bloggar om Chile. Och när jag pratar med folk i Chile, som Anna i söndags och Isidora igår. Men för tillfället vill jag bara åka dit och hälsa på en sväng. Och det går ju inte. En resa för oss tre går på cirka 25 000 kronor så det gäller ju att man kan vara borta ett tag och förhoppningsvis hyra ut lägenheten under tiden. Och än är jag inte redo för att åka ett längre tag. Det är inte bara att sätta sig på flyget. Det ska packas och städas, hyras ut, fixas skolor (Axel har skolplikt numera) och fixas boende på plats. Inget man gör i en handvändning. Så det dröjer nog ett (i mina ögon) tag innan vi åker nästa gång.

Inga kommentarer: