lördag 20 juni 2009

Mera regn

Strax efter jag skrev om regn igår så kom REGNET! Himlen öppnade sig och hela Santiago blev översvämmat. Det var cirka 20 centimeter vatten på gatorna när vi körde barnen till skolan och då pratat vi om de gator som var framkomliga. Klockan fem ringde Andys fröken från skolan och bad oss komma och hämta barnen. När vi kom fram till skolan var det max 10 barn kvar. När jag frågade rektorn om orsaken så sa hon att så få barn hade gått till skolan och så många blivit hämtade tidigare på grund av regnet att de tyckte det var lika bra att skicka hem resten också. Jag undrar hur arbetande mammor gör??? Jag kan raljera över chilenarnas rädsla för lite regn men sanningen är att vi hade tänkt hämta Axel samtidigt som vi hämtade Andy eftersom vi var rädda att inte komma fram om det fortsatte regna. Idag har det dock varit uppehåll och jag har passat på att tvätta två maskiner även om jag har lite hopp om att de ska torka i den fuktiga luften.

Vi saknar ett stuprör så regnet vräkte ner på klinkersen utanför. Tyvärr hade ingen gjort rent takrännorna de senaste åren så så här såg det ut när Patricio fått bort all jord etc.
Andy var i alla fall nöjd med regnet och lekte ute med Mimi medan Axel var hos sin privatlärare:
Bilder från chilensk press:

Inga kommentarer: