lördag 27 juni 2009

Lunch och skoköp

Efter att ha lämnat barnen på skolan (13.40) åkte jag in och lunchade med min bästa vän här, Anna, mer känd som "den andra Annan". Vi åt sushi på ett fint och gott (men dyrt) ställe och han prata en del i alla fall. Det tar mig cirka en halvtimme att ta mig från barnens skola in till centrum. Santiago är jättestort, mellan 6 och 7 miljoner invånare. Att åka in till stan vid två går bra men redan vid halv 5 när jag åkte hem var Metron knökfull. Då ska man tänka på att folk här i regel jobbar mellan 9 och 6.

När jag väl var inne i stan passade jag på att köpa ett par röda vinterstövlar till mig, fodrade gummistövlar till Cony Constanza i födelsedagspresent samt tofflor till Patricio och mig. En bok till Axel och en ritbok till Andy slank också med.

2 kommentarer:

Unknown sa...

hej Anna. Det är jag Isra och jag hoppas att du trivs där i Chile. Jag saknar dig väldigt mycket och hoppas på att få träffa dig igen.

Anna sa...

Hej Isra! Vad roligt att höra ifrån dig och vad roligt att du läser min blogg! Jag saknar er alla och lovar att jag kommer och hälsar på så fort jag kommer till Sverige. Jag trivdes väldigt bra hos er och funderar på att söka jobb som engelskalärare här. Hälsa hela klassen. Jättekram, Anna.